Alle kinderen hebben een lichtje/lampion gemaakt, er zijn Sint-Maartenliedjes geoefend en het Sint-Maartenverhaal is in de groepen aangeboden. De peuters en de leerlingen van groep 1 t/m 8 hebben aan juf Iepie hun lichtjes/lampions laten zien en Sint-Maartenliedjes voor haar gezongen. Van juf Iepie kregen ze allemaal een lekkere traktatie.
Ouders kunnen zelf bepalen of de kinderen dit jaar i.v.m. Corona wel langs de deuren gaan lopen.
Het advies van de gemeente Ooststellingwerf:
Sint Maarten gaat ook dit jaar ‘gewoon’ door, maar dan nét even anders!
Optochten gaan dit jaar niet door, maar kinderen mogen wel langs de deuren voor het zingen van een liedje. Lees hieronder in de afbeelding hoe we dit jaar Sint-Maarten op een veilige manier vieren.
Lopers:
•    Alleen met het eigen gezin of een klein groepje (maximaal 2 volwassenen)
•    Kinderen bellen zelf aan en houden afstand van de bewoner in de deuropening
•    Ouders/begeleiders houden minimaal 1,5 meter afstand van elkaar en de bewoner
Bewoners:
•    Verpak je snoepgoed
•    Gezondheidsklachten? Doe dan niet open. Leg het snoep eventueel voor de duer, zodat je de kinderen toch iets mee kunt geven.
•    Tip, maar hoeft niet: wil je graag dat kinderen bij je aan de deur komen? Plaats dan een kaars of lichtje voor het raam, zodat kinderen weten dat ze welkom zijn!

Geplaatst op: 10 November 2020